Czym zajmuje się specjalista – urolog?

urolog białystok

Urologia to istotna dziedzina medycyny, która zajmuje się leczeniem różnorodnych zaburzeń związanych z funkcjonowaniem układu moczowo-płciowego. Każdy specjalista urolog zajmuje się diagnozowaniem oraz leczeniem poszczególnych chorób związanych z nieprawidłowym funkcjonowaniem nerek. Poradnia urologiczna Białystok oferuje usługi na wysokim poziomie, dzięki czemu mnóstwo pacjentów szybko wraca do zdrowia.

Czym zajmuje się specjalista urolog?

urolog białystok

Specjalista – urolog zajmuje się rozpoznawaniem przyczyn poszczególnych dolegliwości ze strony układu moczowego, zarówno u kobiet jak i mężczyzn. W tym celu wykonuje szczegółowe badania nerek oraz narządów płciowych u mężczyzn. Analizując funkcjonowanie układu moczowo-płciowego specjalista urolog podejmuje decyzję o leczeniu zachowawczym lub operacyjnym. Takiego specjalistę znajdziesz np w CMryska.

Jakie choroby są leczone w poradni urologicznej?

Zakres usług medycznych świadczonych w profesjonalnej poradni medycznej jest bardzo szeroki. Lekarz urolog zajmuje się leczeniem:

• chorób nerek oraz moczowodów, wśród których można wymienić infekcje oraz kamicę układu moczowego
  • nowotworów nerek,
  • chorób pęcherza moczowego, jąder oraz prącia,
  • wad wrodzonych układu moczowo-płciowego,
  • chorób gruczołu krokowego, czyli prostaty

Lekarz – urolog pomaga także chorym którzy mają problem z utrzymaniem moczu czy też posiadają zaburzenia potencji i erekcji. Ponadto zajmuje się on leczeniem zaburzeń płodności męskiej, usuwaniem zakażeń układu moczowego oraz leczeniem urazów narządów moczowo – płciowych.

Dokumenty niezbędne podczas wizyty w poradni urologicznej

Decydując się na wizytę trzeba wcześniej zapisać się do wybranej przychodni. Podczas rejestracji wymagane jest posiadanie skierowanie do poradni urologicznej, które to wystawia lekarz rodzinny lub inny lekarz pierwszego kontaktu posiadający umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Ponadto pacjent musi okazać aktualny dowód ubezpieczenia zdrowotnego.

Warto również pamiętać o tym, aby na pierwszą wizytę zabrać posiadane wyniki badań krwi, moczu, prześwietlenia, USG oraz wykaz zażywanych leków.
Wizyta u urologa we właściwym czasie pozwala na skuteczne leczenie oraz zapobiega wielu groźnym chorobom.