Co warto wiedzieć o akupunkturze?

Alternatywne metody leczenia choć nie zawsze mają potwierdzona badaniami skuteczność, cieszą się niesłabnąca popularnością. Można nawet zauważyć wzrost zainteresowania usługami szeptunek, lekarzy medycy chińskiej czy wszelkiego rodzaju szarlatanów. O ile jednak działalność tych ostatnich bywa podejrzana, o tyle metody oparte na tradycyjnej medycynie chińskiej, czy bazujące na znanych od wieków ziołach są stosowane z powodzeniem w leczeniu wielu schorzeń.

Czym jest akupunktura?

Akupunktura jest zapewne najbardziej znaną metodą leczenia wywodzącą się z tradycyjnej medycyny chińskiej. Polega na nakłuwaniu ciała chorego igłami w ściśle określonych miejscach. Zgodnie z chińską wiedza i tradycją przekazywana od pokoleń za pomocą akupunktury wyleczyć można szereg dolegliwości lub zminimalizować odczuwanie bólu. Akupunktura wpływa bowiem na krążenie krwi, odstresowanie i zmniejszenie napięcia nerwowego oraz zmniejsza ból.

Skuteczność i bezpieczeństwo

Jeśli chcemy mieć pewność, że zabieg lub seria zabiegów spełni oczekiwania pacjenta, należy wykonać go w sprawdzonym i cieszącym się dobrą opinią gabinecie, posiadającym konieczne certyfikaty i zezwolenia. Ważne, by zabieg wykonany był igłami jednorazowymi lub wielorazowymi, ale należącymi tylko do określonego pacjenta i dezynfekowanymi po każdym zabiegu. W przypadku nakłuwania nie można bać się bólu przy ukłuciu, gdyż napięcie towarzyszące strachowi zniweczy starania terapeuty. Bez pozytywnego nastawienia i wiary w powodzenie terapii nie osiągnie się oczekiwanych rezultatów.