Alergie pokarmowe mogą być groźne dla zdrowia i życia

Alergolog Białystok

Alergie i nietolerancje pokarmowe, kojarzą się przede wszystkim z problemami gastrycznymi. Z sytuacjami, gdzie po zjedzeniu jakichś pokarmów pojawia się ból brzucha, rozwolnienie czy też problemy jelitowe. Owszem, bardzo często te objawy są jedynymi, które w takich sytuacjach się pojawiają, nie jest to jednak generalna zasada. Alergie pokarmowe bowiem mogą być groźne dla zdrowia, a nawet życia.

Objawy alergii pokarmowych

Objawy alergii pokarmowych to nie tylko – na przykład – ból żołądka czy problemy z wypróżnieniem. W niektórych sytuacjach mogą powodować problemy z oddychaniem, kołatanie serca, a także opuchliznę, także dróg oddechowych. Nigdy więc takich problemów zdrowotnych nie należy bagatelizować. Dobry alergolog jest w stanie skutecznie leczyć praktycznie każdą alergię. Na tej stronie można przeczytać więcej.

Leczenie u alergologa

Alergolog Białystok

Alergie pokarmowe powinien leczyć dobry lekarz alergolog. Na początku przede wszystkim stwierdzi, co jest powodem uczulenia. Może to być jakaś grupa pokarmów lub jeden konkretny składnik. Z pewnością też wskaże sposoby postępowania w tej sytuacji, a także wdroży odpowiednie leczenie. Reszta zależy już od pacjenta. Przede wszystkim będzie on musiał nauczyć się unikać jedzenia tego, co może powodować objawy alergiczne, zażywać leki, jeśli jest taka potrzeba i nauczyć się reagować w sytuacjach gwałtownego nasilenia objawów alergicznych. To jest szczególnie ważne, bowiem są sytuacje, gdzie objawy alergiczne mogą nawet zagrażać życiu pacjenta.