Masażer elektryczny jako ulga dla mięśni

pistolet do masażu

Ludzie coraz częściej miewają problemy z mięśniami poprzez np pracę przy komputerze, ciężką pracę fizyczną lub przeciążenia potreningowe. W wielu przypadkach nie wiedzą jakie są przyczyny bólu np kręgosłupa, nadgarstków lub stóp. Wykonując dany ruch powtarzalnie lub siedząc przysłowiowe 8h przy biurku można w łatwy sposób nadwyrężyć pewne partie mięśni. Objawia się to wszystko tzw. „spiętymi mięśniami” i bólem części partii ciała.

Masaż pistoletem

Dobrym rozwiązaniem oprócz terapii u fizjoterapeuty lub wspomagająco jest pistolet do masażu. Można wykonać go samodzielnie w domu, po pracy czy wysiłku sportowym. Tego typu urządzenia, aby zaspokoić potrzeby użytkownika mają wiele końcówek wymiennych oraz moc wibracji. Producenci stosują różne kształty pozwalające na masaż konkretnych partii ciała.

pistolet do masażu
  • Głowica okrągła – to najbardziej uniwersalna końcówka pistoletu do masażu. Nadaje się do wszystkich części ciała. Na rynku można dostać pistolety z dwoma rozmiarami kulek masujących. Mniejsza będzie bardziej odpowiednia kiedy potrzebna jest większa precyzja.
  • Głowica płaska – często występuje też opcja z wypustkami. Świetnie nada się do większych partii mięśniowych. Pozwala dotrzeć do głębokich mięśni. Sprawdzi się do masażu ud czy pleców.
  • Głowica pocisk – bardzo precyzyjna końcówka. Dobrze poradzi sobie w trudno dostępnych miejscach, ale też małych partiach mięśniowych. Przyniesie ulgę podczas masażu m.in. dłoni oraz stóp.
  • Głowica widełkowa – ma dwa punkty, które przylegają do ciała. Precyzyjna końcówka poradzi sobie z mięśniami długimi i wąskimi jak te wokół kręgosłupa lub ścięgnami Achillesa.
  • Głowica poduszka – to jedna z delikatnych końcówek. Masaż wrażliwych części ciała nie będzie bolesny używając tej głowicy.

Zalety masażera elektrycznego

Do plusów pistoletu do masażu możemy zaliczyć przede wszystkim ulgę dla mięśni oraz ich rozluźnienie. Po treningach takie urządzenie zapewni nam szybszą regenerację, nawet przy pojawiających się zakwasach. Regularność może poprawić krążenie krwi. W przypadku kobiet taki masażer może mieć dodatkową funkcję walki z cellulitem.