Mata do akupunktury na ból pleców

mata do akupunktury

Mata do akupunktury jest jednym ze sposobów, w jaki można spróbować akupresury lub rozgrzać się do akupunktury, nie zobowiązując się do obcowania z prawdziwymi igłami. Są niedrogie, możesz zamówić je online i nie potrzebujesz nikogo innego, aby pomóc ci wstawić igły, jak w akupunkturze, dzięki czemu jest to odpowiednie dla społecznego dystansu i łatwe do zrobienia w domu. Ale zanim spróbujesz mat akupresurowych, będziesz musiał przyzwyczaić się do idei leżenia na macie z małych kolców. Te kolce wyglądają zastraszająco, ale są mniej bolesne niż się wydaje. Jeśli nadal jesteś ze mną, czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działają maty, czy istnieją solidne dowody na korzyści, plus jak z nich korzystać.

Najlepsze praktyki dotyczące korzystania

mata do akupunktury

Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem mat do akupresury, oto kilka wskazówek, jak korzystać z nich w sposób komfortowy i odprężający. Na początku unikaj dotykania ich gołą skórą: ponieważ ich kolce mogą być ostre, początkujący nie powinni kłaść się na tych matach gołą skórą. Ostrzegamy, że mata do akupunktury może być również kłująca w dotyku, więc jeśli możesz, trzymaj ręce z dala od niej podczas leżenia.

Choć zawsze będzie to trochę dziwne uczucie, z czasem przyzwyczaisz się do niego i będziesz mieć więcej swobody w stosowaniu tej zasady. Leżąc, oddychaj powoli: biorąc powolne, głębokie oddechy podczas pobytu na macie akupresury, może wzmocnić jej efekty. Pomaga to stworzyć ogólny relaks i poprawia przepływ krwi lokalnie do obszarów, które są ograniczone – a to również łagodzi napięcie i ból. Na początku zacznij powoli. Kiedy połączysz to z oddychaniem przeponowym, możesz poczuć się lekko oszołomiony.

Wtedy należy się zatrzymać i powrócić do normalnego tempa oddychania lub przewrócić się na bok. Zacznij od używania maty przez kilka minut, a następnie zwiększaj czas, gdy poczujesz się bardziej komfortowo.

Akupresura na ból pleców

Najczęstszym zastosowaniem mat do akupresury jest łagodzenie bólu pleców. Użytkownicy uważają, że zwiększony przepływ krwi pomaga w leczeniu mięśni i pozwala im się zrelaksować, aby uwolnić ból i napięcie. Połóż matę na płaskiej powierzchni. Usiądź u podstawy maty i powoli przetaczaj plecy w dół, aż będziesz leżał na macie. Akupresura na kolcach przyniesie natychmiastowe lecznicze ciepło do pleców, ponieważ zwiększa się krążenie krwi.

Jeśli masz bóle w dolnej części pleców, możesz zwinąć ręcznik i umieścić go pod matą, aby stworzyć łuk, który przytulisz do kręgosłupa. Inną opcją jest zgięcie kolan lub oparcie ich na poduszce, lub zrolowanym kocu, co spowoduje dociśnięcie dolnej części pleców do maty. Jeśli masz ból w ramionach, możesz umieścić zrolowany ręcznik pod górną częścią maty lub użyć poduszki do akupresury, aby zwiększyć nacisk na szyję i ramiona.

Mata do akupunktury to idealny sposób na zniwelowanie bólu pleców. Wiele osób, które cierpią z powodu przewlekłego bólu szyi, będzie używać poduszki akupresury, aby konkretnie celować w ich szyi. Istnieją różne kształty i wzory dostępne więc można znaleźć taki, który będzie działać najlepiej dla swoich potrzeb. Jeśli masz tylko matę, można nadal znaleźć ulgę dla bólu szyi przy użyciu niektórych rekwizytów.